Beach, sunset cruise and more! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Evelien Berg - WaarBenJij.nu Beach, sunset cruise and more! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Evelien Berg - WaarBenJij.nu

Beach, sunset cruise and more!

Blijf op de hoogte en volg Evelien

29 Januari 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hello!

Even een snelle update vanuit Kaapstad! Ben net teruggekomen van m'n shift en best wel moe, dus ik denk dat het deze keer niet zo'n lang verhaaltje gaat worden ;)

Tijdens mijn vorige drie dagen zijn we de eerste dag lekker naar het strand geweest. Was heel chill, maar die avond en de dagen daarna iets minder, want ik was echt MEGA hard verbrand, overal gewoon. Gelukkig is het nu (na 6 dagen) een beetje weggetrokken, haha. De dag daarna op woensdag zijn we met een aantal naar een museum over slavernij geweest, heel interessant. Daarna nog wat door de stad gelopen en rond etenstijd weer terug naar het AVIVA-huis gegaan. De laatste dag vrij zijn we tegen het einde van de middag richting Waterfront gegaan. Daar hebben we tickets voor een sunset cruise gekocht en rond 19u zijn we de boot op gegaan. Was echt heeel mooi, om de zonsondergang en kaapstad zelf vanaf het water te zien. We kregen er ook nog champgagne bij, dus dat was helemaal goed!

De afgelopen drie dagen weer op shift geweest. Twee van de drie dagen waren weekenddagen en dan zijn de sissi's (de mensen die daar werken) niet de normale sissis's, maar weekendvrijwilligers. En dat is wel heel anders, omdat die n andere manier van werken hebben. Wat weer eventjes wennen was. Natuurlijk wel leuk om de kinderen weer te zien! Een aantal kinderen hebben extra medicijnen nodig (bovenop wat ze allemaal sowieso al krijgen), oordruppels voor oorontsteking of wondverzorging. De zuster heeft de AVIVA-vrijwilligers de verantwoordelijkheid gegeven om daarvoor te zorgen, dus dat is wel leuk! Papa&mama, don't worry, we dragen daarbij handschoenen dus het is veilig! Gisteren ben ik ook nog meegeweest naar de 'clinic'. Geen ziekenhuis, maar meer zo'n 'buurt-zuster'. Heel raar allemaal hoe het er daar aan toe gaat. De sfeer, hoe ze met elkaar omgaan etc. Heel vreemd allemaal, beetje moeilijk om uit te leggen.. Maar wel leuk dat ik daar mee naartoe mocht!

Nu weer 3 daagjes vrij, nog niet echt veel gepland, dus ik ben benieuwd wat ik de komende dagen weer ga doen! ;)

Heel veel liefs!
Evelien

• 29 Januari 2013 - 15:26

Mama:

Lieve Evelien.
    Weer fijn om wat van je te lezen. Ben wel benieuwd hoe het daar dan gaat met de gezondheidszorg, maar dat horen we nog van je. Ik vind het heel leuk om te lezen dat je het werk met de kinderen zo leuk vind en ook de verzorging en verpleging.
    Dat verbranden zal pijnlijk geweest zijn, en nu aan het vervellen?
    Rust maar eens lekker uit als je zo moe bent, je bent ook zo actief met alles.
    We laten nog even weten wanneer we bellen.
    Dag meisie, kusjes mama

• 29 Januari 2013 - 18:41

Marian & GJ:

Hee Evelien, leuk om al die verhalen te lezen en van de plekken te horen waar we zelf ook ooit zijn geweest. Robben eiland heeft op ons ook zo'n grote indruk gemaakt. Wat ook indruk blijft maken zijn jouw ervaringen met de kinderen en hoe het er daar aan toe gaat. Blijf goed op jezelf passen want een ongeluk zit in een klein hoekje. We hebben op face book een vriendenverzoek gemaakt om je foto's te kunnen zien. Die konden we nu nog niet vinden want we zijn zeer benieuwd.
    Nog heel veel plezier en succes daar. Groeten van Bas, Gijs en Daan en van ons natuurlijk. O ja, speel je wel eens Ruzzle of Mindfeut en hoe kunnen we je dan vinden ;-)??