Ziekjes, dirty dancing, bios met kids :) - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Evelien Berg - WaarBenJij.nu Ziekjes, dirty dancing, bios met kids :) - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Evelien Berg - WaarBenJij.nu

Ziekjes, dirty dancing, bios met kids :)

Blijf op de hoogte en volg Evelien

10 Februari 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hi everybody!

Nu jullie (bijna) allemaal lekker aan het party'en zijn met carnaval een berichtje vanuit Kaapstad waar natuurlijk geen spoor van carnaval te bekennen is! Niet zo'n lang verhaaltje, want mijn vorige dagen vrij waren nogal saai omdat ik ziek was :(

Maandag gingen we 's avonds naar de bioscoop (super cheap) en daar begon de ellende. Was echt een goede leuke film, maar ik voelde m'n boek en hoofd toen al. Toen we thuis kwamen meteen gaan slapen en dacht dat het wel over zou gaan. Dinsdag overdag (zo eigenwijs als ik was) toch meegegaan naar green market voor souvenir shopping, maar dat was niet zo'n goed idee, dus na 10min. shoppen ben ik weer de hele weg teruggegaan, haha. Toen kwam gelukkig wel alles eruit, maar ik voelde me nog steeds slecht. Het stomste van alles was dat ik een kaartje had voor dirty dancing die avond (eerste rang voor 30 euro, zoooo cheap) en ik het zonde vond om daar niet heen te gaan. Dus toch gegaan.. Het was echt een mooie show, maar ik heb er niet echt van kunnen genieten omdat ik me zo slecht voelde. De dag daarna was het nog steeds niet over en meer mensen in het AVIVA huis hier hadden er last van en die waren al naar de dokter geweest, dus ik ook maar een afspraak gemaakt. Zo raar om na 2,5 dagen ziek zijn naar de dokter te gaan, maarja schijnt normaal te zijn hier. Toen kreeg ik een injectie in m'n bil (haha) en wat pilletjes tegen misselijkheid en maagkrampen en mocht ik aan het einde lekker handje contantje afrekenen. Was niet duur, maar wel raar om bij de dokter zelf te moeten betalen.

Die nacht gelukkig goed geslapen, want ik wilde de volgende dag (donderdag) zo graag gaan werken. Als ik niet zou gaan op donderdag zou ik namelijk mijn hele shift va 3 dagen over moeten slaan en dat vond ik zo zonde om niet naar de kids te gaan. De taxi die ons daar heen brengt gaat namelijk alleen aan het begin en einde van de drie dagen shift en niet ook nog n's tussendoor voor een los persoon. Gelukkig voelde ik me donderdagochtend veel beter en kon ik lekker gaan werken :)
Eerste dag nog rustig aan gedaan, maar vanaf vrijdag weer gewoon meegedaan! Zaterdag was wel speciaal, want toen hebben we samen met de vrouw die ons altijd van/naar het werken brengt een 'outing' gedaan. Dus toen hebben we 7 meisjes meegenomen naar de film, KFC en naar zo'n spelletjeshal. Helemaal geweldig voor hun natuurlijk :) Het was ook nog eens een 3D film met brilletje enzo, dus dat maakte het nog leuker, haha.

Tot en met onze vorige shift zat ik daar alleen met een Franse jongen, dus was het lekker rustig in ons appartement daar. Maar afgelopen tijd zijn er zoveel mensen gekomen, dat we nu met 7 op shift zijn. Drie noorse meisjes, 1 Belgisch meisje (eindelijk een beetje Nederlands praten!) en 1 meisje uit Libanon. Dus het is nu een gezellige drukte daar!

Vandaag was het weer niet zo goed, dus zijn we naar de groote shoppingmall van Zuid-Afrika gegaan om lekker te shoppen. Heb echt een suuuuupermooi jurkje gekocht, ben er superblij mee! hihi
Morgen staat het beklimmen van de Tafelberg op het programma, dus hopelijk zijn er niet teveel wolken, zou zonde zijn ;)

Love from Capetown,
Evelien

  • 11 Februari 2013 - 21:18

    Simone:

    Lieve evel!

    Wat doe je toch leuke dingen en maak je veel mee!! Echt balen dat je ziek was maar gelukkig gaat het nu weer goed! Ben heel benieuwd naar je foto's ook!
    Ondertussen is het hier nog steeds aan het vriezen en is iedereen carnaval aan het vieren.. Haha
    Mis je hoor evel!! Tot snel xxxxxx je zusje

  • 11 Februari 2013 - 21:48

    Mama:

    Ha lieve Evelien,
    Iedere keer weer heel leuk om je verhaal te lezen, al spreken we je ook nog geregeld.
    Dat je snel naar de dokter bent gegaan is alleen maar verstandig geweest, misschien alleen buikgriep, maar ja dat weet je niet. Fijn dat je je weer goed gezond voelt!
    Maar goed dat je niet zoveel hebt meegenomen want je brengt een en ander mee terug geloof ik..haha maar wel heel leuk meid.
    En ben je op de tafelberg geweest, fijn hè, die stevige schoenen. Horen het wel van je.
    Tot gauw meid, xxxxx mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Actief sinds 02 Jan. 2013
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 4336

Voorgaande reizen:

06 Januari 2013 - 20 Maart 2013

Zuid-Afrika

Landen bezocht: