Kaapstad verkennen, Roben Island & Winetour - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Evelien Berg - WaarBenJij.nu Kaapstad verkennen, Roben Island & Winetour - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Evelien Berg - WaarBenJij.nu

Kaapstad verkennen, Roben Island & Winetour

Blijf op de hoogte en volg Evelien

23 Januari 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Lieve allemaal!

Na meer dan 2 weken Kaapstad begin ik redelijk gewend te raken :) (endelijk, haha) Ik ben net weer terug van 3 dagen werken met m'n sweeties, ze waren weer zo lief! Al word ik er soms ook helemaal gek van als we buiten gaan spelen en dat ze allemaal wegrennen en dat je ze dan net allemaal weer terug hebt en dat ze dan lachend weer wegrennen, grrrr.

Mijn vorige drie dagen vrij waren best wel druk! Donderdag zijn we met een aantal de stad ingegaan. Eerst gewoon wat rondgelopen door de stad, want dat had ik eigenlijk nog niet gedaan. Daarna zijn we naar het SA Museum geweest. Ging vooral over alle flora en fauna in Zuid-Afrika, neit echt mijn ding, maar wel interessant om even te zien! Daarna op long street zo'n leuke wijde broek gekocht waar ik het in mijn vorige verhaaltje over had. Hij is blauw met witte print en heel chilll! Daarna nog even naar green market geweest, waar ze allerlei mooie souvenirs hebben. Voor nu alleen even een armbandje gekocht, maar ik kom daar nog wel terug denk ik, haha.
Donderdagavond hebben we tickets gekocht voor Roben Island de volgende dag. Vrijdag met de bus naar Waterfront gegaan en vanuit daar vertrok de ferry naar Roben Island. Het waaide best hard en de zee was best wild, maar dat was juist wel nice. Daar aangekomen deden we eerst een bustour over het hele eiland, met een gids die van alles vertelde over het eiland. Daarna gingen we de gevangenis in met een ex-gevangene als gids, heel indrukwekkend! We zagen alle cellen, o.a. die van Nelson Mandela, en hij vertelde vanalles over hoe het daar was. Daarna gingen we met de ferry weer terug. Even wat vlees gekocht voor de 'braai', waar 's avonds lekker ons vlees op hebben gebakken. Lekker vakantiegevoel is dat.
Zaterdag was wine time!! Om 8:45u vertrokken we al en rond 9.45u denk ik zaten we al aan onze eerste wijntjes. Er waren 12 mensen vanuit het AVIVA-huis die de wijntour wilde doen, dus we hadden onze 'priv'e-gids'. Was een hele gezellig groep! We zijn langs 5 wijnmakers/beoren (of hoe je dat ook noemt) geweest, maar omdat het zo verspreid over de dag was (en omdat ik op het einde geen wijn meer kon zien en geen verschil meer proefde) was ik niet echt dronken of aangeschoten aan het einde van de dag. Bij sommige wijnmakers kregen we ook een rondleiding over hoe het gemaakt werd. Bij een andere kregen we ook lekkere kaasjes om erbij te eten. Overal dus een beetje anders. Zaterdagavond gingen de meesten uit het huis naar de stad met een groep groep, maar ik kon helaas niet mee omdat ik zondag weer moest gaan werken. Dus dat was wel jammer, maarja, nog tijd genoeg om te gaan party'en!

Afgelopen 3 dagen dus weer bij de kids geweest. Eergisteren hebben we de spuiten schoongemaakt en sommige weer opnieuw gevuld samen met de verpleegkundige van Baphumelele. Sommige kinderen krijgen wel 7 verschillende medicijnen op 'n dag.. Gisteren zijn we voor de verpleegkundige langs alle clusters gegaan om de kinderen te wegen. Was wel leuk om nu ook wat 'soort van medische' dingen te doen.

Ik heb nu een USB-stick, dus ik ga proberen om zometeen nog wat foto's toe te voegen :) Of het lukt, blijft natuurlijk maar de vraag! haha

Verder thanks voor alle lieve berichtjes onder mijn verhaaltjes en de appjes, vind ik echt heel leuk om te krijgen al heb ik niet altijd tijd om fatsoenlijk te reageren ;) Sorry daarvoor!

Heel veel liefs vanuit Kaapstad!
Eef

  • 23 Januari 2013 - 17:13

    Mama:

    Ha lieve meid. Inderdaad drukke dagen als ik dat zo allemaal lees. We hebben natuurlijk al veel gehoord maar om het zo weer te lezen is heel fijn. Ook de foto's op Facebook, hartstikke leuk om te zien. Simone heeft ze net laten zien toen ik thuiskwam van het werk. Daar sta je dan in je korte broek en wij hier in de vrieskou, begin er nu wel zo'n beetje genoeg van te krijgen.

  • 23 Januari 2013 - 17:24

    Mama:

    Ha lieve meid. Inderdaad drukke dagen als ik dat zo allemaal lees. We hebben natuurlijk al veel gehoord maar om het zo weer te lezen is heel fijn. Ook de foto's op Facebook, hartstikke leuk om te zien. Simone heeft ze net laten zien toen ik thuiskwam van het werk. Daar sta je dan in je korte broek en wij hier in de vrieskou, (begin er nu wel zo'n beetje genoeg van te krijgen.) en met die kindjes, wat lief.
    Ben je trouwens al een beetje bruin geworden, of nog te druk gehad om te zonnen.
    Fijn dat je zo geniet meid.
    Hebben snel weer contact!
    Kusjes mama (heb gedeelte al hierboven staan, er ging wat mis)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Actief sinds 02 Jan. 2013
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 4347

Voorgaande reizen:

06 Januari 2013 - 20 Maart 2013

Zuid-Afrika

Landen bezocht: