Al meer dan een week in Kaapstad! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Evelien Berg - WaarBenJij.nu Al meer dan een week in Kaapstad! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Evelien Berg - WaarBenJij.nu

Al meer dan een week in Kaapstad!

Blijf op de hoogte en volg Evelien

17 Januari 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hoi hoi!!

Daar ben ik weer met een nieuw verhaaltje! Ik ben nu ongeveer 1,5 week in Kaapstad, maar het voelt alsof ik hier al zoveel langer ben. Zoveel nieuwe indrukken, mensen, ervaringen etc. in zo'n korte periode. Sommige dingen zijn wennen, maar het meeste is vooral heel erg leuk!

Na mijn vorige verhaal op vrijdagochtend ben ik meteen met een groepje vanuit het huis meegegaan naar Camps Bay en Lions Head. We waren met 7 personen en een heel internationaal gezelschap. Van Amerika tot Singapore tot Slovenie. Camps Bay is het 'duurste' strand van Kaapstad en was heeel mooi! Super hoge golven en heel koud oceaanwater. En aan de andere kant zag je de tafelberg mooi liggen, dus een prachtig uitzicht vanuit het strand. Het waaide wel echt super hard, dus het zand zat echt OVERAL! Daar eventjes wat eten gekocht en daarna richting Lions Head. Ik dacht: dat doen we wel even, maar het was toch wat heftiger dan verwacht. Er zaten echt een soort van 'klim-stukken' in, dus mijn wandelschoenen die ik net voor vertrek had gekocht kwamen goed van pas (thanks daddy). Ook al was het wat eng, het uitzicht was echt suuuuuper mooi, dus de tocht was het waard! Naar beneden was ook nog een hele opgave, maar ik heb het gered ;) Rond 22u 's avonds waren we weer terug en ik was echt super moe, dus ik ben niet te laat gaan slapen. Zaterdag had ik een relax-dagje. Mijn was naar de waserette gebracht (zo raar, dat had ik nog nooit van m'n leven gedaan..) en weer opgehaald. En wat boodschappen etc. gedaan! 's Avonds overgehaald om nog eventjes de stad in te gaan voor een paar uurtjes, maar ik had wel afgedwongen dat we rond 1.00u weer naar huis zouden gaan, want om 7.30u de volgende dag moest ik al klaar staan om de peninsula tour te gaan doen.
Zondag om 7.30u zaten we in het busje voor de peninsula tour! In totaal met 7 meiden. Rond 17u waren we terug en we hebben vanalles gedaan. We begonnen in het centrum van Kaapstad en vanuit daar zijn we langs allerlei mooie uitzichtpunten gereden via de strandweg. Eerst naar Kaap de Goede Hoop, daarna Capepoint (incl. trap om er te komen) en daarna hebben we Afrikaanse pinguins gezien bij boulders beach. Daarna kregen we als lunch fish&chips in een overvol restaurantje in een haventje. Ik was hongerig, maar het was echt veeel te veel. Op het einde hebben we nog een kleine township-tour gedaan ergens buiten Kaapstad en een wijnproeverij. Ook na deze dag was ik echt gebroken. Dus 's avonds gechilld, ongezond gegeten en lekker gaan slapen, want de volgende dag gingen we weer op shift! Het was heel leuk om weer terug te zijn bij de kids. De baby's zijn zo sweet en willen de hele tijd knuffelen etc. En de oudere kinderen vindne het echt super leuk om spelletjes te spelen en puzzels te maken. Het is echt dankbaar werk, ben blij dat ik voor dit project heb gekozen!

Met de heimwee gaat het dus al stukken beter, al blijft het 'alleen-reizen' natuurlijk wennen, maar daarvoor geef ik mezelf de tijd!

Ik moet nog even een usb-stick kopen om mijn foto's op te zetten, want als ik ze allemaal op bijv. dropbox ga uploaden dan kost dat superveel van mijn internettegoed hier. Dus als ik die heb, dan ga ik jullie verblijden met leuke foto's van mijn tripjes en van de sweety kids!

Vanmiddag ga ik met een paar anderen op zoek naar zo'n ruime broek, iedereen heeft die hier namelijk en ze zien er zo chill uit! haha. En verder nog wat meer shoppen :) Zaterdag staat een wijn-tour op het programma!

Ik vind het super leuk om jullie berichtjes te lezen, dus doe het vooral als je zin hebt!

Liefs,
Evelien

  • 17 Januari 2013 - 10:14

    Hilde:

    Heey,
    klinkt leuk allemaal! Haha, wacht maar tot je Tafelberg beklimt, dat is nog hoger! Ik was dood.
    Gelukkig dat het met heimwee beter gaat!
    Ben heel beniewud naar foto's dus koop maar snel een usb-stick ;)
    Wel chill dat jij daar in de zon zit en allemaal leuke dingen doet, en wij hier in Nederland in de sneeuw en druk bezig met studie.
    Veel plezier daar nog, en chill ze in je nieuwe broek!
    xxx

  • 17 Januari 2013 - 17:42

    Mama:

    Ha lieve meid.
    Wat fijn om weer wat van je te lezen. Wat maak je toch veel mee, echt fantastisch om te lezen. Ik vind het zo leuk dat je het zo naar je zin hebt met de kinderen, lijkt me ook zo bijzonder om daar te werken.
    Ik ben ook heel benieuwd naar je foto's, ik dacht dat je van de kinderen geen foto's mocht maken.
    Gelukkig begin je je steeds meer op je gemak te voelen, heeft ook tijd nodig. Ik vind het ook nog wennen dat je zover van huis bent in je "uppie".
    Stuur je trouwens ook een foto dat je die ruime broek aan hebt, heb ik je nog nooit in gezien! (Je moet zeker ook een lange broek aan in het tehuis?)
    Hé meisie lekker uitrusten van alles op z'n tijd en tot gauw.
    xxx mama

  • 17 Januari 2013 - 23:35

    Daddy:

    Dag Topper,
    Prachtig om te lezen wat je allemaal ziet en beleefd. Het is eigenlijk wel iets om akelig jaloers op te zijn wat jij daar allemaal doet. Veel plezier.tot bels of wat dan ook voor contact.
    Daddy

  • 19 Januari 2013 - 11:37

    Djala:

    Hee schattie,
    Dat klinkt allemaal helemaal super! Zeker als je bedenkt dat ik nog geen zin heb om mn bed uit te komen omdat het buiten zo koud is en ik aan mn scriptie moet..
    Hoe waren de townships op die tout, indrukwekkend of nog niet zo goed gezien. Had gehoord dat het bij Johannesburg ook heel heftig was. En de wijntour van vandaag klinkt heel gaaf, zou ik ook wel willen! Niet te droeloe terug komen hè, dan wordt het niks meer met ons gesprekje :p
    Ennehm heimwee is niet zo gek hoor, zo de eerste tijd.. Wij hebben ook wel een beetje heimwee naar jou! Vandaag verhuist Nina in.. En doe maar snel die foto's! Kuss

  • 23 Januari 2013 - 11:02

    Jonna:

    Yoo Eef!!

    Ik ben toch wel beetje jaloers hoor! Maar gelukkig
    Mag ik binnenkort ook een andere wereld gaan ontdekken in
    Korea!! Can't wait!
    In een van je foto's lijkt het net
    Alsof je de hele wereld in je handen hebt.
    Echt cool!

    Maar ik ga weer opletten tijdens mijn lesss:(
    Daag schatje?? Xxx


    Ps. Heb je een adres in afrika waar ik
    Iets heen kan sturen?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Actief sinds 02 Jan. 2013
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 4348

Voorgaande reizen:

06 Januari 2013 - 20 Maart 2013

Zuid-Afrika

Landen bezocht: